فرتوت

از غافله عقب نمانید!

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵ ق.ظ

مشکلات اساسی کشور را که بررسی می کنیم به یک جمع بندی می رسیم. جمع بندی که رهبری در خصوص اقتصاد دولت مطرح کردند. شتاب زدگی و روزمرگی در حوزه ی اقتصاد. این شتاب زدگی و روزمرگی در همه ی حوزه های فعالیت وجود دارد و به همین خاطر است که فعالیت فرهنگی از جمله مظلوم ترین حوزه های فعالیت در کشور است. چون فعالیت هایی است که در کوتاه مدت جواب نمی دهد و نیاز به برنامه ریزی بلند مدت است.

همین ضعف در فضای کشور یکی از انگیزه های تشکیل سلسله جلساتی تحت عنوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بود.قطعا علاوه بر برنامه ریزی های کلان در این حوزه بازه های زمانی وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخابات به دلیل ورود اقشار مختلف جامعه در عرصه ی سیاسی و همچنین تاثیری که انتخاب رئیس جمهور بر فضای کلی کشور می گذارد بازه زمانی است که باید بسیار نسبت به آن حساس بود.

آنچه تا به امروز در خصوص انتخابات می توان بیان کرد این است که برنامه محوری و لزوم ارائه برنامه از سوی کاندیدا برای حضور در انتخابات از لوازم حرکت به سمت انتخابات آگاهانه است. انتخاباتی که باید از فضای احساسی به فضای عقلانی وارد شود تا بتوان نتیجه ی آن را در حرکت عمومی کشور دانست. مسیری که در این دوره انتخابات در فضای کشور مطرح شد و گروه های مختلفی به عنوان دغدغه اصلی شان در چند ماه اخیر پیگیری می کردند برنامه محوری بود.

اما متاسفانه این روند ادامه پیدا نکرد و باید بررسی کرد که آسیب این رفتار چه بود که با نزدیک شدن به فضای انتخابات متوقف شد و جای خود را به فضای سیاست زده داد. شیوه ی ورود جلیلی ، هاشمی ، مشایی در ساعات پایانی فرصت ثبت نام و بازتاب رسانه ای آن نشان داد که بازی سیاسی و اهمیت رسانه جای برنامه محوری را گرفته است.

تا دیروز ارائه برنامه از جمله مطالبات از کاندیدا بود اما امروز آقایان که خود را مدعیان اصلی انتخابات ریاست جمهوری می دانند سر این مسئله دعوا می کنند که کدام دیرتر در وزارت کشور حضور پیدا کند تا در فضای رسانه ای برد کند. حضور در لحظات آخر ثبت نام در وزارت کشور و عدم ارائه برنامه تا به امروز نشان می دهد که دعوای اصلی برای انتخابات ریاست جمهوری در بازه ی تبلیغات و در فضای تبلیغاتی و شعاری اتفاق خواهد افتاد و از ابتدائیات کار رسانه ای است که در بازه کوتاه باید با پمپاژ خبر مخاطب را تحت تاثیر قرار داد.

نکته جالب توجه اینکه در حواشی حضور یکی از کاندیدا در عرصه انتخابات این مطرح می شد که ایشان شرط حضورشان در عرصه حضور یکی دیگر از شخصیت های سیاسی بود و به محض مطلع شدن از حضور حضرت ایشان در کوتاه ترین زمان خود را به وزارت کشور رسانده تا از غافله عقب نماند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۲۳
علیرضا مهری

نظرات  (۲)

با سلام
مطلب شما در وبلاگ دولت قانون، اقتصاد بدون ربا بازنشر شد.

سلام
اگر منظورتون دکتر جلیلیه لازمه به این نکات توجه کنید:
1- اینکه ایشون هنوز برنامه ای ندادن به خاطر اینه که تمام اینکارها رو به بعد از اظهار نظر شورای نگهبان موکول کردن که به نظر من کار درستیه.
2- اینکه ایشون گفتن اگر هاشمی بیاد میان به خاطر اینه که با حضور هاشمی فضا احساسی خوهد شد و این دست من و شما نیست.ذات حضور پیرمرد یه جور تراژدیه! دکتر جلیله میتونن با شروع تبلیغات فضا رو برگردونن.
3- "هیچ کس برای من هاشمی نمیشود"
4- شما لازم نیست تو این بلبشو پشت جلیلی هم صفحه بذاری
یا علی
پاسخ:

سلام

به نظرم می آید ایشان اگر برنامه ای مد نظر داشتند برای فضای کشور خوب بود که زودتر اعلام می کردند تا شاید نقد و نظری بر آن وارد باشد که به کامل شدن آن کمک کند. اتفاقا من با فضای احساسی مشکل دارم . اینکه از فضای احساسی استفاده کنیم برای انتخاب شدن.

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی