فرتوت

قلم و علم در دست متحجران نادان

جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۶ ق.ظ

چند روز پیش درحال چک کردن وبلاگ های دوستان بودم که مطلبی از یک وبلاگ توجهم را به خود جلب کرد. با دیدن این مطلب چند نکته به ذهنم آمد که نیاز دیدم بیان کنم.

اول. اخلاق یکی از مسائلی است که در جامعه اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است. لیکن اهمیت آن در کارهای جمعی و گروهی از اهمیت بالاتری برخوردار است. تشکل های دانشجویی با توجه به رسالت و جایگاهی که در آن قرار دارند همواره نوک پیکان کارهای فرهنگی در سطح کشور بوده اند اما متاسفانه برخی از بداخلاقی هایی که در بعضی رفتارهای برخی تشکل ها دیده می شود بویی از اخلاق اسلامی نبرده است. امروز شاید نوع نگاه خاصی به تشکل های مذهبی دانشگاه وجود داشته باشد که ساخته و پرداخته افرادی است که با نام این تشکل ها در دانشگاه ها شناخته می شوند یعنی حزب اللهی ها. بارها شده است ساعت ها با افراد مختلف بحث کرده ام و اعتقادات خود را بیان کردم و آنچه باید در رفتارهای ما باشد را بیان کردم اما از سوی مخاطب پذیرفتنی نبود. چون آن قدر این بی اخلاقی در بین دوستان عادی شده است که دیگر مقابله با آن و تبلیغ کردن در فضای دیگر بسیار سخت است.

دوم.این بی اخلاقی البته در حوزه ی رفتار فردی و برخوردی باقی نمانده است و به عمل برخی از این افراد هم کشیده شده است. پرخاشگرایانه تنها واژه ی مناسبی است که می توان به این جنس فعالیت ها نسبت داد. همین گونه رفتارها باعث تذکر جدی رهبری در دیدار سال گذشته دانشجویی در ماه رمضان شد. سفارت انگلیسی که ایشان آن را درست ندانستند و تاکیدی که بر تفاوت آرمانخواهی و پرخاشگری داشتند در همین راستا بود. یک اظهار نظر سیاسی کار را به جایی می رساند که یک تشکل دانشجویی دست به انتشار نامه ای می زند در واکنش به اظهارات یک شخصیت سیاسی. که به راحتی می توان گفت نویسندگان این نامه برخوردی پرخاشگرایانه انجام داده اند و از روی فکر عمل نکرده اند و تاکید رهبری به فکر بیشتر در زمینه ی مسائل سیاسی را نادیده گرفته اند.

سوم. همیشه فارغ التحصیلان و بزرگ تر های ما نقل می کنند از زمانی که بازی های مسخره سیاسی در دانشگاه در اوج خود بود . از همان زمانی که مسائل اصلی کشور روی زمین بود و رهبری فریاد می کشیدند که عدالت عدالت. هر بار که پیش خودم فکر می کنم می بینم امروز هم شرایط تفاوتی نکرده است وقتی قلم و علم در دست متحجران نادان باشد فرقی نمی کند در اواخر دهه هفتاد باشه یا در اوایل دهه نود. همان هایی که سطح معرفتشان را در حد سایت و روزنامه و پرسه زدن در سایت های گوناگون قرار داده اند. همان هایی که سعه ی صدر سیاسی را  در مخ شان فرو نمی رود و فقط اهل لفاظی هستند. همان ها تا امروز مشغول بوده اند و با روی کار آمدن دولت جدید بازارشان هم داغ می شود و بیچاره مردمی که نخبگانشان اینها باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۴
علیرضا مهری

نظرات  (۳)

۰۴ مرداد ۹۲ ، ۰۵:۱۳ حمید مهاجرانی
جبهه ی متحجران!
بیانات-دیدار با کارگزاران نظام
پاسخ:
نفهمیدم منظورت رو...
۰۴ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۰۸ مهدی غلامی
سلام
بیچاره مردمی که نخبگان شان این ها باشند ...
بابا به خذا قسم اینا به قرآن اعتقاد ندارن وقتی اسم حزب الله رو یدک میکشی باید اخلاقت انسانی ترین حرف باشه چرا خدا میگه و لا تسبوالذین کفروا(تازه کافر که نجس است و عناد با ذات الله داره نه کسی که مخالف نظر ماست و حرفشم شاید منطقی تر ) چون فیسبوا الله یعنی خدا به وجهه دین نگاه کرده ... که نام الله است و در واقع الله شناساگر دین ماست یعنی کاری نکن که وجهه دین خدشه دار شه... و الا ذات نام الله که بی بدیل است آقا : ادفع باالتی هی احسن... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی