فرتوت

بازتولید جریان انقلابی دانشگاه

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰ ب.ظ

امروز برنامه ای درخصوص بررسی رویکرد سیاست خارجی دولت در دانشکده برگزار شد. برنامه ای با سه سخنران که در فضای بحث همگی منتقد توافقنامه و فضای سیاست خارجی دولت بودند. توافقنامه ای که امروز موافقان زیادی ندارد و در فضای دانشگاهی بجز صادق زیباکلام فرد شاخص دیگری برای دفاع حضور نمی یابد. دلیل این عدم اقبال دو مسئله است. اولا متن توافقنامه اشکالات و ایرادات فراوانی دارد که اجازه دفاع از آن را نمی دهد. به همین خاطر ریسک حمایت از توافق نامه را هیچ کس نمی پذیرد و در فضای مقالات و رسانه ها هم صرفا از کلیت فضای دولت حمایت می شود.

ثانیا. جریان روشنفکری در گذشته هم حاضر به بحث جدی در فضای کشور نبود. امروز هم به واسطه ی به قدرت رسیدن سیاسیون مدنظرشان به هیچ وجه احساس مسئولیتی نسبت به ایجاد فضای بحث ندارد. نماینده ی این جریان در حال مذاکره است, چه دلیلی وجود دارد که به انتقادها پاسخ دهند؟

نکته ی جالب توجه و قابل ستایش این برنامه این بود که 20 الی 30 نفر سه ساعت شنونده ی  بحث های مختلف در خصوص رویکرد سیاست خارجی دولت بودند. یعنی احساس مسئولیت نسبت به مطلع شدن و شنیدن نظر منتقدان در این افراد در این حد وجود دارد. در دورانی که سایت چک کردن و بی حوصله بودن یکی از مشخصه های دانشجویان است. قطعا آینده ی چنین احساسی مبارک است و باعث بروز اتفاقات خوب در دانشگاه می شود. اتفاقی از جنس فکر کردن و حضور فعال داشتند.

در کنار این متحد شدن ، بازتولید جریان دغدغه مند و انقلابی دانشگاهی درحال انجام است. قطعا اتفاقات آینده ی در فضای جامعه عیار خوبی برای این بازتولید جریان دانشجویی خواهد بود. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۴
علیرضا مهری

نظرات  (۲)

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بروز هستیم دوست عزیز خوشحال میشم تشریف بیارید خاک پاتون هستیم
دوست عزیز لیاقت داشت وبمون تبادل لینک هم در خدمتتون هستم
سلام
الحمدلله
مبارکه!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی