فرتوت

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

گاهی فکر می کنم وقتی حرف درست و حسابی و همه فهم وجود دارد چرا خودم را خسته کنم

مردمی که در زیر بمبارانها و در تمامی مصائب، خود را برای یک مبارزه طولانی آماده کرده‏ اند هرگز حاضر نیستند کوچکترین نرمشی در مقابل جهان استکبار داشته باشند. این از بدیهیات است که نارسایی های پس از جنگ به سرعت برطرف نمی‏ شود و چند سالی وقت لازم است تا کمبودها برطرف شود. عزیزانی که در کارخانه‏ های وابسته به صنایع سبک و سنگین و نفت و گاز و معادن و نیرو و پست و تلگراف و تلفن و راه و ترابری و سایر مراکز کار می‏ کنند خدا را در نظر بگیرند، و گوش به تبلیغات دشمنان ندهند، و استوار و مقاوم در راه اندازی چرخهای اقتصادی و صنعتی کشور کوشش نمایند.جلد21 صفحه 233 صحیفه نور

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۲ ، ۱۰:۴۲
علیرضا مهری


·         یک چیز را از شما می خواهم که خود هم به آن عمل می کنم. هیچکس مرا در این دوره نشیب و فراز انقلاب در سخت ترین مواقع نتوانسته است با قیافه افسرده ببیند ، چرا افسرده باشیم؟

·         ما که به دنبال احدای الحسینیم(شهادت یا پیروزی) دیگر چرا افسردگی؟ افسرده نباشید ، چهره ها شاداب باشد نشاط داشته باشید ، آن وقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

·         ما در زیر بار سختی ها و مشکلات و دشواری ها قد خم نمی کنیم. ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند. تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته بشویم و یا زخم بخوریم و برخاک بیفتیم و الا هیچ قدرتی پشت ما را نمی تواند خم بکند.

·         ... چند روز قبل سفیر انگلستان آمده بود و می گفت خوب بفرمائید تا کی می خواهید این گروگان ها را نگه دارید؟ گفتم تکلیف اینها را روشن کرده ایم ، چند بار می پرسید. تکلیف اینها با نمایندگان ملت و مردم در مجلس شورا است و آیا از این بهتر هم می شود؟ چرا؟ مگر به اینها بد می گذرد؟ اینجا شما که جوان ما را در زندان های آمریکا کشتید اینها که این جا در هتل سفارت زندگی می کردند ، دیگر چه مرگتان است؟

·         سفیر انگلستان گفت : ولی دولت آمریکا دیگر نمی تواند صبر کند تا دو ماه دیگر. به او گفته شد اینها خودشان می توانند صبر کنند یا می توانند صبر نکنند. ولی ملت گفتند ما تصمیم را از خودمان می گیریم ، آنها تصمیم خودشان را دارند می گیرند.

·         گفت: خیلی غیرواقع بینانه با مسائل سیاسی برخورد می کنید. گفتم: همین جورهاست ما آرمان طلبانه قرار است با مسائل برخورد کنیم. انقلاب ما ، انقلاب آرمان هاست نه انقلاب تسلیم به واقعیت ها...

·         ... صحبت از تشکیل محاصره اقتصادی کرد ، گفتم ما نان و پنیر خودمان که توی همین مملکت به دست می آید ، بخوریم. خدا هم توی این دوساله برکت داده است ، مژده باد بر امام ، تا الان محصول گندم ایران نسبت به سال گذشته بسیار عالی تر شده است. ان شاء الله سیاست ما بر این است که حتی اگر قرار شد روزی همه مردم ، نان خالی نوش جان کنند ولی با آمریکا بجنگند ، بجنگند.

·         آخرین بار سفیر انگلیس اوقاتش تلخ شد و گفت: آمریکا دخالت نظامی خواهد کرد. گفتم: ما از خیلی وقت پیش برای دخالت نظامی آماده ایم . خلاف انتظار ما نیست ولی هر سرباز آمریکایی که به داخل مرزهای ایران بیاید ، یک جا برایش توی ایران هست آن هم گور زیر خاک(تکبیر حضار)

کتاب گفتارها 3- اخلاق سیاسی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۰:۰۶
علیرضا مهری
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۲ ، ۰۰:۵۵
علیرضا مهری

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۲ ، ۰۰:۱۵
علیرضا مهری

بسم الله الرحمن الرحیم

​«دولت آمریکا، غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهدشکن است​»​.
رهبرمعظم انقلاب

این روزها که ملت ایران و منطقه خاورمیانه در حال عبور از پیچ تاریخیِ شکل دهی و هویت بخشی به آینده منطقه است شعارهای اساسی انقلاب اسلامی همچون استقلال طلبی، ‌آزادی خواهی، عدالتخواهی و استکبارستیزی به سخن همه ملت های آزاده تبدیل شده است. شعار «مرگ بر آمریکا» که روزی شعار اختصاصی ملت ایران بود نه به معنای اعتراض به یک کشور بلکه به معنای بی اعتمادی مطلق به دولتی است که تاریخ خیانت ها و جنایت هایش علیه ایران و ایرانیان سابقه ای دیرینه دارد.

مرگ بر آمریکا مرگ بر اشرافیت، مرگ بر نظام ظالمانه خودکدخدا پنداری و دیگران رعیت پنداری است. مرگ بر آمریکا مرگ بر تاریخِ سیاهِ استعمار کهنه و استعمار نوین علیه ملت ها و ایستادگی در برابر آن برای نقش زدن یک طرح نو با محوریت آزادی خواهان و مبارزان حقیقت جو در جهان است. مرگ بر آمریکا تجلی خروش ملت ها علیه نظام سرمایه داری است که تاریخ جرم ها و جنایت هایش از حمله و لشکر کشی به کشورها تا راه اندازی کودتا و جنگ تحمیلی و کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان هرگز از اذهان پاک نخواهد شد.

کمیته صیانت از منافع ایران ضمن تقدیر از اذعان مسئولین به اقدامات نابجای صورت گرفته در سفر نیویورک در دیدار با نمایندگان مجلس، امیدوار است نمایندگان جمهوری اسلامی از اینگونه اشتباهات که بدلیل اعتمادهای بیجا در مذاکرات سابق همچون سعدآباد نیز رخ داده درس عبرت گرفته باشند و ان شاالله در مذاکرات هسته ای آتی مطلقا شاهد بروز چنین خطاها و اقدامات نابجایی نباشیم تا پس از یک بازی تبلیغاتی، مسئولین گرگ صفت آمریکا بار دیگر از روی میز بودن تمام گزینه ها علیه ملت ایران سخن بگویند.

بر این اساس این کمیته از ملت شریف ایران می خواهد در سلسله راهپیمایی های «مرگ بر آمریکا» فردا جمعه (۱۹ مهرماه) را به نام جمعه «بی اعتمادی به آمریکا» نامگذاری کرده و پیام رسای خود مبنی بر عدم پذیرش هرگونه ظلم و تحقیر را به گوش مسئولین و رسانه ها برسانند.
​​کمیته صیانت از منافع ایران/ ۱۸ مهرماه ۱۳۹۲

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۲ ، ۲۳:۴۸
علیرضا مهری

افراطیون با رژیم صهیونیستی همنوا شده اند. تیتر روزنامه ی آفتاب بود که من را ترغیب کرد تا به جای بررسی روزنامه های روز یکشنبه به این تیتر و مطالب آن را بررسی کنم. فقط چند نکته در خصوص خبرهای منتشر شده در روزنامه های آفتاب و آرمان و اعتماد در روز یکشنبه.

اول. متن گزارش منتشره توسط این روزنامه ها بسیار شبیه به هم بوده و مسائلی که در متن خبر به آن پرداخته اند کاملا مشابه است. حتما اصطلاح روزنامه های زنجیره ای را شنیده اید با بررسی خبرهای این روزنامه ها از تجمع نشان می دهد که این سه روزنامه تنها از مشاهدات و توهمات یک نفر گزارش تهیه کرده اند. بالتبع با این منش و رویکرد دغدغه ها و شیوه ی تحلیل این نشریات از یک آبشخور است و شاید جالب باشد که منایع مالی این نشریات هم بررسی شود؟ یکی از انگیزه های نشریات زنجیره ای بلند کردن صداست که تعبیر پروپاگاندای رسانه ای زیبنده ی آن است.

دوم. عکسی که در زیر می بینید یکی از تنها عکس هایی است که مورد اقبال روزنامه های زنجیره ای و سایت ها قرار گرفته است. در کنار مورد توجه قرار گرفتن این عکس توسط این رسانه ها برای القای دروغ بزرگشان اتفاق جالبی افتاد که چهره ی افراطی و بی منطق و بی اخلاق این رسانه ها را بیش از پیش روشن میکند. در بالای این تصویر نوشته شده است یکی از عناصر خودسر با دستان خود به خودرو رئیس جمهور می کوبد. نکته ی جالب توجه این است که خودرو رئیس جمهور که در ادامه آمده است با آنچه در عکس اول آمده است متفاوت است و در طول مسیر جناب روحانی از سقف ماشین خود بیرون آمده بودند و خودرو ایشان هم در عکس مشخص است. اگر همه ی اخبار و اطلاعاتی که این رسانه ها پوشش می دهند اینگونه توخالی و بدون سند باشد باید با نگاه ویژه ای مطالب را بررسی کنیم تا شیطنت های تیم مطبوعاتی باعث ایجاد ذهنیت های نادرست و تحلیل نادرست اتفاقات مهم تر از این نشود.

پ.ن: عکس روزنامه را در اینترنت پیدا نکردم. مجبور شدم عکس بدون نوشته را بگذارم.

پ.ن 2: الان که جو رسانه ای این مسئله خوابیده است و طرفداران مذاکره وارد فاز دیگری شدند اینها را می گویم که فردا نگویید نگفتی!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۲ ، ۲۳:۳۲
علیرضا مهری

سخنان یک روحانی مبارز اعتدالی

مخالفان بی عقل و نفهمند!

آرمان خواهی و مبارزه با ظلم از خصوصیاتی است که همه برای جنبش دانشجویی بر می شمارند. نمی خواهم مقاله ای بنویسم و از جنبش دانشجویی آرمانخواه و عدالتخواه و ظلم ستیز صحبت کنم و شما را ترغیب کنم که بیایید شب تیره را با هم روشن کنیم و زنجیرهای استبداد را پاره کنیم. خود می دانید هیچ کدام از این عبارت ها امروز در بدنه ی دانشجویی کشور وجود ندارد. اتفاقات مختلف سیاسی در فضای کشور می افتد و صدایی از دانشگاه بلند نمی شود. دانشجو در تعداد زیاد خبرهایی که هر روز می شنود غرق شده است. این تعدد خبرها و عدم تاثیرگذاری شنونده باعث شده است که بدنه ی دانشگاه لمس شود. دیگر احساس مسئولیت نسبت به هیچ مسئله ای ندارد. باید باور کنیم آرمانخواهی و ظلم ستیزی در دانشگاه مرده است و باید برای احیای این جسم بی جان اقدام کرد. یکی از شیوه های این احیا حضور فعالانه داشتن در مسائل کشور است. این راهبرد و روح استکبار ستیزی باعث شد تعدادی از هم کلاسی های شما در دانشگاه تنها چند ساعت بعد از تماس تلفی رئیس جمهور دست به اقدام اعتراضی بزنند.

این حضور اجتماعی به خودی خود بسیار با ارزش است. وقتی این حضور با اخلاق و سوالات جدی و تحلیل همراه باشد جای تقدیر دارد. اخلاقی که در حرکات دانشجویان در این تجمع قابل مشاهده بود و شاهد مثالش مصاحبه ی خانم باران کوثری که با بی بی سی انجام داد.

واقعه به صورت قابل قبولی تشریح شده است اما با بررسی روزنامه ها و خبرهایی که مخابره کردند جای چند سوال را باقی گذاشته است.

اول. آیا رسانه ها در انعکاس خبر این اتفاق صداقت را رعایت کرده اند؟ صداقت یکی از اصولی است که در کار رسانه ای و خبری بسیار حائز اهمیت است. روزنامه یا سایتی که خبر را صادقانه منعکس نمی کند دیگر قابل اعتماد نیست. برای بررسی صداقت یک رسانه حضور در اتفاقات اجتماعی و بررسی خبرهایی که رسانه ها از آن منعکس می کنند بهترین را ه است. به قول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن.

روزنامه ی آرمان در گزارشی که با عنوان استقبال با شکوه از مسافر نیویورک آورد سعی کرد تعداد هواداران روحانی را بسیار زیاد و منتقدان را با لفظ عده قلیلی از تندرو ها مورد خطاب قرار دهد. سوالی که برای من به عنوان یکی از حاضران در آن فضا پیش می آید این است که دانش آموزانی که با اتوبوس توسط مسئولان مدرسه به این مراسم آورده شده بودند جزو هوادارن آقای روحانی به حساب می آیند؟ آیا مسئولانی که با لباس رسمی اداری و در جمع های مشخص آمده بودند در ساعات اداری جزو هوادارن آقای روحانی محسوب می شوند؟چگونه جمع قابل توجه منتقدان و مخالفان که حتی از جمع هوادارن هم در بازه های زمانی(بعد از پایان اردوی دانش آموزان) بیشتر بودند عده ی قلیل خوانده می شوند؟

 

بعد از شروع متن روند غیراخلاقی پیش گرفته شد و شروع به پیش داوری در خصوص حاضران در جمع کرد و این افراد را با حادثه ی 22 بهمن قم پیوند زد. این نسبت ناروا با کدام مدرک و کدام اطلاع این روزنامه بوده است؟ آیا برای برانگیختن احساسات خواننده باید از هر ابزار غیر اخلاقی استفاده کرد؟ آیا این کار مصداق پرونده سازی و بر چسب زدن برای حذف مخالف نیست؟ رسانه هایی که تا دیروز مظلوم نمایی می کردند به مسائلی که خود بر مبنای آن انتقاد می کردند اعتقاد ندارند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۸
علیرضا مهری

گودنشینان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۲ ، ۲۰:۳۰
علیرضا مهری