فرتوت

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

باید اعتراف کنم. اعتراف از گذشته ای تاریک. و دعایی که ورد زبان نجات یافتگان است. برای ترک کردن یک راهبرد بیشتر وجود ندارد.

"برای ترک باید پل‌های پشت سررا نابود کنی!"

اول اش که وابسته شدم ، غرور داشتم با خودم گفتم همین یک بار این کار را انجام می دهم اما کم کم زمان آن کاهش یافت. امروز بدون او نمی توانم ادامه بدهم.

یک وقت به خودم آمدم و دیدم هر روز دارم این کار را انجام می دهم. نفت را می فروشم و مصرف می کنم. اگر یک روز مصرف نمی کردم ، انگار کمبودی داشتم. یک باره دیدم انگ نفتی بودن به من چسبانده شده ، گفتم پس بهتر است کسی مرا نشناسد، نفهمد. مثل کبکی که سرش را زیر برف فرو می کند.

وی ادامه می‌دهد: ضربه اولی که خوردم این بود که محبوبیت، احترام، اعتبار، حیثیت و آبرویم را از دست دادم. بازارم شده بود بازار مصرفی و هر روز سرمایه هایم که وسیله ی بدست آوردن خرج زندگی ام بود را می فروختم. اولش نفت خام صادر می کردم. کم کم مجبور شدم شرکت های نفتی بزرگ را به خانه ام راه بدهم و هر چیز به درد بخوری که از خانه ام یافتند با خودشان ببرند. حتی فرش های زیرپایم را جمع کردند و بردند.  ضربه دوم از دست دادن صنایع ام بود. نساجی ام ورشکست شد. بسیاری از صنایع ام تعطیل شد. کارم به جایی رسید که تنها امیدم را هم دو دستی فروختم. هسته ای ام را هم دادم رفت. فقط برای آنکه زنده بمانم. دارد کارم به جایی می رسد که خانه ام را هم از دست بدهم. شاید مجبور شوم استقلال ام را هم بفروشم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۰۷:۱۶
علیرضا مهری

امروز روز هدایت نسل هاى آینده است. کمربندهاتان را ببندید که هیچ چیز تغییر نکرده است. امروز روزى است که خدا اینگونه خواسته است. و دیروز خدا آنگونه خواسته بود. و فردا ان شاء اللَّه روز پیروزى جنود حق خواهد بود. ولى خواست خدا هرچه هست‏ ما در مقابل آن خاضعیم. و ما تابع امر خداییم؛ و به همین دلیل طالب شهادتیم. و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگى غیرخدا نمى ‏رویم. البته براى اداى تکلیف همه ما موظفیم که کارها و مسائل مربوط به خودمان را به بهترین وجه و با درایت و دقت انجام دهیم. همه مى ‏دانند که ما شروع کننده جنگ نبوده‏ ایم. ما براى حفظ موجودیت اسلام در جهان تنها از خود دفاع کرده ‏ایم. و این ملت مظلوم ایران است که همواره مورد حمله جهانخواران بوده است؛ و استکبار از همه کمین گاههاى سیاسى و نظامى و فرهنگى و اقتصادى خود به ما حمله کرده است. انقلاب اسلامى ما تاکنون کمین گاه شیطان و دام صیادان را به ملتها نشان داده است. جهانخواران و سرمایه داران و وابستگان آنان توقع دارند که ما شکسته شدن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را نظاره کنیم و هشدار ندهیم. و حال آنکه این وظیفه اولیه ما و انقلاب اسلامى ماست که در سراسر جهان صلا زنیم که ‏اى خواب رفتگان! اى غفلت زدگان! بیدار شوید و به اطراف خود نگاه کنید که در کنار لانه‏ هاى گرگ منزل گرفته ‏اید. برخیزید که اینجا جاى خواب نیست! و نیز فریاد کشیم سریعاً قیام کنید که جهان ایمن از صیاد نیست! امریکا و شوروى در کمین نشسته ‏اند، و تا نابودى کامل تان از شما دست بر نخواهند داشت. راستى اگر بسیج جهانى مسلمین تشکیل شده بود، کسى جرأت این همه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوى رسول اللَّه- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- داشت؟

صحیفه نور، ج‏21، ص: 89

دلهای ما حرم اش شد از روزی که عاشق مکتب اش شدیم...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۰۷:۵۲
علیرضا مهری

حرف ها و اظهارنظرها به دو دسته ی دروغ و راست تقسیم نمی شوند. به خصوص وقتی حول مسئله ی خاصی شکل یافته باشند. مثلا جریان یک گفتگو بین دو کشور. یک خط سومی هم وجود دارد و آن هم نگفتن همه چیز است. همان کاری که جزء اصول علمی دیپلماتیک تیم مذاکره کننده است و برخی هایمان بر این اعتقادیم که عین روز روشن است. عین روز روشن است که همه ی مسائل مذاکرات را نباید عمومی کرد تا میزان اظهارنظرها کم شود و راحت تر به تفاهم برسند.اما چه حجم از مسائل مهم در جریان مذاکره مطرح شده است و به تفاهم اولیه رسیده است اما در رسانه ها و بیانیه لوزان نیامده است؟

تا اینجای کار که همه چیز حل شده به نظر می رسد. اما یک روز رهبر انقلاب در دیداری به اذن نداشتن در خصوص ورود آژانس چی ها به حریم امنیتی و دفاعی کشور تذکر می دهند.

به‌هیچ‌وجه اجازه داده نشود که به بهانه‌ی نظارت، اینها به حریم امنیّتی و دفاعی کشور نفوذ کنند؛ مطلقاً. مسئولین نظامی کشور به‌هیچ‌وجه مأذون نیستند که به بهانه‌ی نظارت و به بهانه‌ی بازرسی و مانند این حرفها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیّتی و دفاعی کشور راه بدهند، یا توسعه‌ی دفاعی کشور را متوقّف کنند؛

 نظامیانی که اساسا ربطی به موضوعات مذاکره که توسط ایشان به مسئول تیم مذاکره کننده سپرده شده است ندارد. چند وقت بعد هم اعلام می شود که اجازه ی مصاحبه با دانشمندان هسته ای داده نمی شود . و سر لیست این دانشمندان هم آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی است.

همین جا یک سوال در ذهن مخاطب ایجاد می شود. معتمدینی که بر مذاکرات نظارت دارند و در جریان مذاکرات هستند چرا در این مسئله ورود پیدا نکردند. و تیم مذاکره کننده به عنوان فرزندان این ملت در چه حدی با خطوط قرمز و حداقل هایی که باید رعایت شود ارتباط برقرار کرده اند؟ چه تضمینی وجود دارد که این بدفهمی به حوزه های دیگر کشیده نشده باشد؟ رئیس جمهوری که سطح فهم اش از شفافیت در انتخابات این است که پارچه ی دور صندوق های رای دهه 60 و 70 باید باز شود تا انتخابات شفاف شود، گزینه ی مناسبی برای مدیریت مذاکرات هسته ای است؟

آیا اطلاع منتقدان و متخصصان از این سطوح مذاکراتی و تذکر آنها نمی توانست پیش از آنکه عالی ترین مقام جمهوری اسلامی وارد شود و هزینه ی اجازه ندادن در چنین مسئله ای را به دوش بکشد جلوی چنین مسئله ی ابتدایی را بگیرد. در این مسئله، سازوکار نظام جمهوری اسلامی در سطوح دیگر کارآمدی از خود نشان نداده است. البته این نظارت و اظهارنظر رهبرانقلاب، بخشی از این سازوکار است.    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۱۲
علیرضا مهری

وی تاکید کرد: با این وجود برگزاری این تجمعات غیرقانونی بود و اینها باید بدانند این کار علاوه بر اینکه غیرقانونی است  بر مبنای نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری خلاف شرع هم هست. انتظار می رود گفته ها و رفتار این افراد با هم منطبق باشد وقتی به شرع اعتقاد داریم باید کار غیر شرعی انجام ندهیم.

چند خطی برای این دو جمله ی سخنگوی شیخ نوشته بودم. اما اصلا این حرف ها نیاز به توضیح ندارد. وقتی سخنگوی شیخ نگران دلواپس شرع می شود نصاب اعتماد به نفس جابجا می شود.... شیخی که قائل به تفاوت قانون و شرع است، فتوا هم صادر می کند. فیضیه فتوای سخنگوی شیخ را بشنود و عمل کند


رونوشت به: آیت الله عباس کعبی، آیت الله محسن اراکی، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، حجت الاسلام حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین لونی، حجت الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس، حجت الاسلام تکیه ای، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان خبرگان رهبری، معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مسؤولان حوزوی حاضر در تجمع فیضیه

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۴
علیرضا مهری

ارتباط متقابل مردم به عنوان امت و امام خمینی مثال زدنی است. ارتباطی که یک سری وظایف را بر دوش امام قرار می دهد و یک سری وظایف را بر دوش مردم. نقش آفرینی مردم است که به برداشته شدن بنی صدر می انجامد. نقش آفرینی مردم است که در جریان اجباری شدن حجاب در ادارات و سازمان های به کمک نظام می آید. از طرف دیگر وظایفی که امام به واسطه ی حضور مردم برای خود متصور است.

اما این روزها برعکس آنچه به تصویر کشیده می شود مردم هیچ نقشی ندارند. مردم صرفا به عنوان یک توده ی بی شکل و بی خاصیت در مقام کالای لوکسی به حساب می آیند. کالای لوکسی که در انتخابات شرکت می کنند و بعد از آن صرفا به درد پز دادن می خورد. که رئیس جمهور و نماینده مجلس از اعتماد مردم بگویند و این را ابزاری بدانند که با آن سیاست هایشان را توجیه کنند. هرچند این سیاست ها برخلاف منافع مردم باشد.بگوید من فلان قدر رای مردم را با خودم دارم.

و البته دامنه ی کارویژه ی سرخط کردن مردم به ایام بین انتخابات هم کشیده شده است. طرح شعارهای پرطمطراق برای خوشایند اقشار مختلف با خواسته های مختلف، پروژه ی دیگری است که در دستور کار گرفته شده است.

از طرح موضوعاتی همچون آزادی و حدود اسلامی تا آخرین شاهکار در خصوص بحث صندوق های شفاف و صندوق های پارچه پیچ شده... و حقیقتا چقدر سطح مطالبات رئیس بالاست و به چه مسائل اساسی و عمیقی فکر می کند! و بیچاره مردمی که چنین طرز تفکری بر آنها حکومت می کند!(این قسمت را سانسور کردم)

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۱
علیرضا مهری

تیتر زده است صف‌آرایی خیابانی دلواپسان هسته‌ای. روزنامه‌ی سبز ابتکار را می‌گویم که از شدت عصبانیت این روزها قرمز است. عصبانیت از عدم موفقیت‌اش در کار رسانه ای ، عصبانیت از خریدار نداشتن حرف‌هایش ، عصبانیت از دوری‌اش از مردم.

گفت صف‌آرایی یاد تلاش‌های گاه و بی‌گاه دولتی‌ها افتادم. بیانیه‌ی مطبوعاتی لوزان را منتشر کردند. چند باری زمان اعلام  کردند که مردم برای خوشحالی به خیابان بیایند. تا نشان بدهند صف موافقان‌شان چقدر طولانی است. امتیازی در جریان مذاکرات بدست نیامده است که افکار عمومی را توجیه کند. به ناچار دست به دامن صف موافقان می شود تا افکار عمومی را راضی کند که مسیر درستی در حال طی شدن است.

اما دلواپسان هیچ‌گاه به صف‌آرایی فکر نمی‌کردند. چون اعتقاد دارند که حنجره‌ی مردم‌اند. در شروع کار قلیل بودند. این قلت شان به خاطر عدم اطلاع مردم از واقعیات مذاکرات بود. دلواپسان فریاد می‌زدند و روزنامه‌های‌ سبز برای تخریب‌شان تلاش می‌کردند.این حنجره این قدر فریاد زده است، ظرفیت پیدا کرده است. این صدای پای اعتراضات خیابانی نیست، حنجره ی مردم است که دارد فریاد می کشد و این فریاد بی ادبانه و قانون شکنانه نیست. مودب و دلسوزانه است. هرچند برخی تمام تلاش شان را می کنند که به گونه‌ی دیگری نشان بدهند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۰۶:۲۵
علیرضا مهری